CONT'.....

Salam semua....arinie lilicomel nk sambung citer yg t'gendala sblm nie b'kaitan dgn 'Jangan Biarkan Hutang Makan Diri'...

Naib Presiden NPL Consultant Sdn Bhd berkata, NPL ditubuhkan untuk membantu mereka yang menghadapi masalah melangsaikan hutang. Disamping itu, NPL juga membantu memberikan pendidikan menguruskan kewangan yang bijak kepada peserta.
NPL yg ditubuhkan mempunyai visi iaitu 'Bayar Hutang secara Muafakat' kepada seluruh rakyat Malaysia.
"Walaupun berhutang sesuatu perkara yang tidak dilarang dalam Islam, namun apa yang perlu diingatkan ialah setiap hutang wajib dibayar walaupun tidak dituntut".
Dalam sebuah hadis, Rasulullah SAW bersabda yg b'maksud: " Semua dosa orang yg mati syahid diampuni kecuali hutangnya." (Hadis riwayat Bukhari, Tarmizi, An-Nasai' dan Ibn. Majah).
Melalui hadis tersebut dapat kita membayangkan betapa beratnya hukuman ke atas hutang yang tidak dibayar. Dengan itu pihak NPL CSB telah menawarkan perkhidmatan untuk membantu mereka yag mempunyai masalah untuk merancang membiayai hutang yg telah membebankan.
Menurutnya, peserta yg mendapatkan perkhidmatan NPL CSB tergolong daripada pelbagai lapisan masyarakat. Kebanyakkan kes dan faktor yg menyumbang kpd masalah hutang dan ketidakupayaan membayar balik pinjaman adalah disebabkan lemah pengurusan wang, kurang punca pendapatan, tidak bertanggungjawab dan ambil mudah hukum hutang.

lilicomel akan sambung semula pd masa akan datang...tq

0 Comments:

Post a Comment




 

Edited By My Beloved AzmIe_(",)
Blog Template by Adam Every. Sponsored by Business Web Hosting Reviews